Tug Use in Port x Shiphandling for the Mariner
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Tug Use in Port x Shiphandling for the Mariner
Tug Use in Port Pag. 44
When a ship is down by the head turning diameter is also less and the pivot point lies further aft then when on an even keel.
Shiphandling for the Mariner pag. 70 e 71
Ships trimmed by the head...This condition is indicated to the shiphandler by the shift forward of the apparent pivot point of the ship...
When a ship is down by the head turning diameter is also less and the pivot point lies further aft then when on an even keel.
Shiphandling for the Mariner pag. 70 e 71
Ships trimmed by the head...This condition is indicated to the shiphandler by the shift forward of the apparent pivot point of the ship...
Re: Tug Use in Port x Shiphandling for the Mariner
Esta sempre foi a pegadinha que mais me revoltou.
Apesar de, como diz o Hércules, ambos estarem certos, é contra-intuitivo o que está no TUP. Muito mais fácil de entender o presente no SFM. Entretanto não importa!!! Decoremos ambos!!!
Apesar de, como diz o Hércules, ambos estarem certos, é contra-intuitivo o que está no TUP. Muito mais fácil de entender o presente no SFM. Entretanto não importa!!! Decoremos ambos!!!
Thiago Guimarães- Mensagens : 3
Data de inscrição : 10/04/2012
Re: Tug Use in Port x Shiphandling for the Mariner
ola, fiquei intrigado, como as duas podem estar corretas se afirmam situacoes opostas?
xaliba- Mensagens : 1
Data de inscrição : 08/09/2012
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